ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ ΣΤΟ Ρ/Σ 105,5 «ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ»
Κύριε Δραγασάκη, μια τελευταία ερώτηση για τον περίφημο αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Έχει γίνει αρκετός θόρυβος μετά τη δήλωση του κ. Παπανδρέου ότι θα αμφισβητήσει πλευρές της σύμβασης γιατί τις θεωρεί ιδιαιτέρως φιλο-ρωσικές. Πολλοί είπαν ότι πίσω απ’ αυτή τη δήλωση κρύβεται μια προδιάθεση του κ. Παπανδρέου, να δώσει ένα μήνυμα στις ΗΠΑ ότι η νέα διακυβέρνηση ΠΑΣΟΚ θα είναι πιο φιλο-ατλαντική και όχι τόσο φιλο-ρωσική, όπως πιθανόν να ήταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Όμως ο αγωγός πέρα απ’ αυτό έχει και άλλες διαστάσεις, π.χ. η περιβαλλοντική διάσταση. Και όχι μόνο στην περιοχή αλλά και στο Αιγαίο κ.λπ. Έχετε να σχολιάσετε κάτι για όλη αυτή τη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί. Σε ό,τι αφορά το πρώτο θέμα που έχει να κάνει με τη γεωπολιτική θέση της χώρας και τις διεθνείς διαστάσεις του αγωγού, δεν έχω να πω τίποτα πέρα από τα σχόλια τα οποία εσείς ήδη κάνατε.
Το θέμα είναι σοβαρό. Έχει προκαλέσει και τοποθετήσεις και του κ. Πούτιν και άλλων παραγόντων της ρώσικης πλευράς. Αυτό είναι ένα θέμα ευθύνης του κ. Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ, να ερμηνεύσει, να εξηγήσει τι εννοεί.
Το δεύτερο όμως θέμα που θέλω να παρατηρήσω, και αυτό το έχουμε πει αλλά ίσως η ένταση της εκλογικής μάχης δεν έχει επιτρέψει να ακουστεί και να φανεί η σημασία του, είναι το εξής γεγονός. Στον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη η Ελλάδα συμμετέχει μέσω του κράτους με 1{239f029635181d89655d9f5197ced0c7530b2a0cc9cbc7d1798f9f7c796b465f}. Η ελληνική συμμετοχή ασκείται κυρίως μέσω των ΕΛΠΕ, της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια. Τα Ελληνικά Πετρέλαια είναι που συμμετέχουν με 23,5{239f029635181d89655d9f5197ced0c7530b2a0cc9cbc7d1798f9f7c796b465f} στο έργο αυτό. Όταν λοιπόν συζητούμε γι’ αυτό το θέμα συζητούμε για τα ΕΛΠΕ. Άρα το ερώτημα που τίθεται εδώ είναι το εξής. Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τότε και στη συνέχεια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν δρομολογήσει την πλήρη ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ και την παράδοση του μάνατζμεντ των ΕΛΠΕ στον όμιλο του κ. Λάτση. Ερώτημα λοιπόν απλό και σαφές και προς τη Νέα Δημοκρατία και προς το ΠΑΣΟΚ. Λόγω και της σημασίας που έχουν τα ΕΛΠΕ για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, το μάνατζμεντ των ΕΛΠΕ θα μείνει στο δημόσιο ή θα δοθεί σε ιδιωτικά συμφέροντα;
Δεύτερον η συμμετοχή του δημοσίου στα ΕΛΠΕ θα μειωθεί ή θα αναβαθμιστεί ώστε να υπάρξει στρατηγικής σημασίας ελληνική δημόσια συμμετοχή στα ΕΛΠΕ και άρα ελληνική συμμετοχή στον αγωγό;
Τρίτο ερώτημα ειδικά για το ΠΑΣΟΚ, αυτά που είπε στη Βουλή ο κ. Παπουτσής ως εισηγητής τότε του ΠΑΣΟΚ, ότι το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται το μάνατζμεντ να μείνει στο δημόσιο και η συμμετοχή του δημοσίου να καταστεί στρατηγική στα ΕΛΠΕ ισχύουν ή δεν ισχύουν;
Γιατί δεν απαντά κανείς από το ΠΑΣΟΚ σ’ αυτά τα ερωτήματα;
Τι θέλουν να κρύψουν; Έχουν αναλάβει δεσμεύσεις και προς ποιους;
Τέλος, σε ό,τι αφορά την περιβαλλοντική διάσταση, όντως εμείς θέσαμε συγκεκριμένα θέματα γύρω απ’ αυτό όταν συζητήθηκε στη Βουλή. Θέλω να προσθέσω μόνο το εξής. Πέρα από περιβαλλοντικές διαστάσεις που αφορούν τον χερσαίο χώρο και τις εγκαταστάσεις που θα γίνουν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπάρχει θέμα με την περιβαλλοντική προστασία του Αιγαίου συνολικά. Αυτό το θέμα υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει ανεξαρτήτως του αγωγού.
Γιατί το ΠΑΣΟΚ αλλά και η Νέα Δημοκρατία δεν λένε τίποτα για ένα σχέδιο περιβαλλοντικής προστασίας του Αιγαίου από τον κίνδυνο ενός ατυχήματος, ενός μεταφορικού πλοίου και ειδικά τάνκερ, ανεξαρτήτως με το τι θα γίνει με τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπουλη;
Δεν περνάνε και σήμερα τάνκερς από το Αιγαίο;
TΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 24/09/2009