Η Ελλάδα στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη

Για “ιστορική μέρα” έκανε λόγο ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής αναφερόμενος στην υπογραφή της συμφωνίας για την κατασκευή και την λειτουργία του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, η οποία, όπως είπε, “αποτελεί το επιστέγασμα στενής και καρποφόρας συνεργασίας” μεταξύ της Ελλάδας, της Ρωσίας και της Βουλγαρίας και “επιβεβαιώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο την πολιτική βούληση και την στήριξη των τριών κυβερνήσεων και σηματοδοτεί νέες προοπτικές για το μέλλον”.

Η συμφωνία υπεγράφη στο Προεδρικό Μέγαρο από τους αρμόδιους υπουργούς των τριών χωρών (κ.κ. Σιούφα, Κριστένκο και Γκαγκαούζωφ) παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια, του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, του Προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βλαντίμιρ Πούτιν και του πρωθυπουργού της Βουλγαρίας Σεγκέι Στανίσεφ.

Οι τρεις ηγέτες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων και εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για τα οφέλη που θα προκύψουν από το έργο.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τον Βλαντίμιρ Πούτιν στην κατοχύρωση της ενεργειακής ασφάλειας, αλλά και στην τήρηση των απαραίτητων όρων για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για την δρομολόγηση ενός έργου στρατηγικής σημασίας, τόσο για τις τρεις εμπλεκόμενες χώρες όσο και για την ευρύτερη περιοχή και επισήμανε ότι “μια εκκρεμότητα 14 ετών διευθετήθηκε με τον καλύτερο τρόπο προς όφελος όλων μας”.

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι με τον αγωγό επισφραγίζονται οι υψηλού επιπέδου πολιτικές, οικονομικές και ενεργειακές σχέσεις των τριών χωρών, ενώ προωθείται η στενή συνεργασία των κρατών και των λαών της περιοχής.

“Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, με τον οποίο θα μεταφέρονται ρωσικά πετρέλαια,πετρέλαια που διακινούνται μέσω της Μαύρης Θάλασσας, θα αποτελέσει έναν νέο δίαυλο μεταφοράς, συμπληρωματικό προς τα Στενά του Βοσπόρου. Έτσι, με την αποσυμφόρηση των Στενών, ενισχύεται η περιβαλλοντική ασφάλεια και επιλύεται ένα μακροχρόνιο πρόβλημα. Παράλληλα το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την αποτελεσματική λειτουργία και την ασφαλή τροφοδοσία σε πετρέλαιο των μεγάλων ενεργειακών αγορών”, δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Τόνισε δε ότι το επόμενο διάστημα θα συνεχιστεί η εργασία με τους ίδιους εντατικούς ρυθμούς προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό και να καλυφθεί το χαμένο έδαφος.

“Θα σηματοδοτήσουμε τον αναβαθμισμένο μας ρόλο στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη”, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός και αναφέρθηκε στις εκατοντάδες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν κατά την κατασκευή του αγωγού αλλά και στις πολλαπλές ευκαιρίες ανάπτυξης.

Ο Πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν από την πλευρά του επισήμανε ότι με την συμφωνία επισφραγίσθηκε το κλίμα φιλίας και εποικοδομητικών σχέσεων των τριών χωρών και εξήγησε ότι βρέθηκαν οι λύσεις και των πιο περίπλοκων προβλημάτων προς όφελος όλων των μερών.

Αναφερόμενος στο θέμα της ενεργειακής ασφάλειας έκανε λόγο για ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της εποχής μας, τόσο για την Ευρώπη όσο και για τον υπόλοιπο κόσμο και δήλωσε ότι η σίγουρη πρόσβαση σε ενεργειακούς πόρους αποτελεί εγγύηση της ανάπτυξης.

“Ο αγωγός είναι από τα σημαντικότερα έργα όχι μόνο στην Ευρωπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, συμβάλλει στην ανάπτυξη όλων των κρατών της περιοχής, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης και ενισχύει τον διάλογο για την καλύτερη κάλυψη των ενεργειακών απαιτήσεων”, επεσήμανε ο ρώσος Πρόεδρος και σημείωσε ότι “η καλή γεωγραφική θέση της Βουλγαρίας και της Ελλάδας δίνει νέες δυνατότητες για την διέλευση των ρωσικών υδρογονανθράκων τόσο προς την ευρύτερη περιοχή όσο και παγκοσμίως,προς όφελος των χωρών μας, των λαών και της οικονομίας”.

Ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Σεργκέι Στανίσεφ έκανε λόγο για την “έναρξη νέας εποχής στον ενεργειακό τομέα” και επεσήμανε την ανάγκη να διατηρηθούν οι σημερινοί υψηλοί ρυθμοί εργασίας, ώστε να λειτουργήσει το συντομότερο ο αγωγός.

Τόνισε και αυτός τα οφέλη που θα προκύψουν όχι μόνο σε ό,τι αφορά την ενεργειακή κάλυψη και την ασφάλεια, αλλά και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την προσέλκυση επενδύσεων. Χαρακτήρισε δε την σχέση των τριών κρατών ως “παράδειγμα εποικοδομητικής συνεργασίας”.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Πρόεδρος Πούτιν εγγυήθηκε ότι θα εφαρμοσθεί τεχνολογία του 21ου αιώνα και θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, τόσο κατά την εξόρυξη όσο και κατά την μεταφορά του πετρελαίου.

“Οι οικολογικές οργανώσεις θα μείνουν ικανοποιημένες και θα ανταποκριθούμε σε όλα τα αιτήματά τους, ενώ θα αλλάξουμε ακόμη και την διαδρομή του αγωγού, αν χρειαστεί”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πούτιν και επικαλέστηκε την μεγάλη εμπειρία της χώρας του ιδιαίτερα στην περιοχή της Κασπίας.

Στο ίδιο θέμα αναφέρθηκε και ο κ. Σ. Στανίσεφ, ο οποίος επισήμανε την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και την ανεπηρέαστη διατήρηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.

Ο Βλαντίμιρι Πούτιν εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος και για την ταχεία ολοκλήρωση της κατασκευής του αγωγού, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η κατασκευή του ρωσικού αγωγού προς τον Ειρηνικό, έχει ξεκινήσει πριν από έξι μήνες και έχουν καλυφθεί ήδη πάνω από 600 χιλιόμετρα.

Πριν από την υπογραφή της συμφωνίας ο κ. Κώστας Καραμανλής συναντήθηκε διαδοχικά με τον πρωθυπουργό Στανίσεφ και τον Πρόεδρο Πούτιν. Αναφερόμενος σε αυτές τις συναντήσεις επισήμανε τις εξαιρετικές σχέσεις και με τις δύο χώρες, ενώ σε ό,τι αφορά την Ρωσία τόνισε πως το γεγονός ότι ο Ρώσος Πρόεδρος επισκέπτεται την Αθήνα για τρίτη φορά σε δύο χρόνια είναι ενδεικτικό των άριστων διμερών σχέσεων.

Ο πρωθυπουργός συνεχάρη για μία ακόμη φορά τον Βούλγαρο ομόλογό του για την ένταξη της χώρας του στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μίλησε για τις νέες ευκαιρίες συνεργασίας που δημιουργούνται.

Με τους δύο ξένους ηγέτες συναντήθηκε διαδοχικά και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, ο οποίος εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για το έργο που υλοποιείται.

Ακόμη πραγματοποιήθηκε συνάντηση της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη με τον ρώσο ομόλογό της Σεργκέι Λαβρόφ.

Την συμφωνία υπέγραψαν ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσσίας Βίκτορ Κριστένκο και ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Βουλγαρίας Άσεν Γκαγκαούζοφ.

Παρόντες στην τελετή στο Προεδρικό Μέγαρο ήταν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης, ο υπουργός Μακεδονίας – Θράκης Γιώργος Καλαντζής, ο υφυπουργός Εξωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης και ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Παπαθανασίου. Τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ εκπροσώπησε ο υπεύθυνος Ανάπτυξης, Τουρισμού και Ναυτιλίας στο Κοινοβουλευτικό Συμβούλιο του κόμματος Χρήστος Παπουτσής.

Οι κ.κ. Πούτιν και Στανίσεφ μετά την υπογραφή της συμφωνίας είχαν στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” ιδιαίτερη συνάντηση και στη συνέχεια αναχώρησαν για τις πατρίδες τους.

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας παρουσίασε ο κ.Σούφας

Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης είναι ο πρώτος αγωγός πετρελαίου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη μετά από 40 χρόνια, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας σε συνέντευξη Τύπου, παρουσία του υφυπουργού Αναστάσιου Νεράντζη και του γενικού γραμματέα Ανάπτυξης Νίκου Στεφάνου, μετά την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας-Ρωσίας-Βουλγαρίας.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι με τη λειτουργία του αγωγού διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος, περιορίζεται το οικονομικό κόστος από τις καθυστερήσεις των πλοίων στα Στενά του Βοσπόρου, ενώ απαρίθμησε τα οφέλη για τις τρεις χώρες και την ευρύτερη περιοχή, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι κατά την κατασκευαστική περίοδο στο διάστημα 2008-2010 θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ενώ κατά την περίοδο της λειτουργίας 250 έως 300.

Επιπλέον η Ελλάδα θα εισπράττει τέλη διέλευσης ύψους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο από τη διεθνή εταιρία που θα λειτουργεί τον αγωγό, τα οποία θα διατίθενται για αναπτυξιακά έργα υποδομής στον Εβρο.

Ο υπουργός παρουσίασε τα βασικά σημεία της διακρατικής συμφωνίας που έχουν ως εξής:

  • -Η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα είναι 35 εκατ. τόνοι το χρόνο, με δυνατότητα επαύξησης στα 50 εκατ.
  • -Αμέσως μετά την υπογραφή θα ξεκινήσει η διαδικασία ίδρυσης της διεθνούς εταιρίας που θα κατασκευάσει και θα εκμεταλλεύεται τον αγωγό.
  • -Θα υπογραφεί συμφωνία διέλευσης μεταξύ της διεθνούς εταιρίας και των δύο χωρών Ελλάδας-Βουλγαρίας για θέματα φορολογικά, τελών κλπ.
  • -Το έργο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο του “project finance”, αλλά και με εξασφάλιση των συμφερόντων των μετόχων μειοψηφίας.
  • -Οι εργολαβίες, οι προμήθειες υλικών και οι θαλάσσιες μεταφορές θα ανατίθενται από τη διεθνή εταιρία με ανταγωνιστικούς όρους, κατά προτίμηση σε εταιρίες των τριών χωρών.
  • -Τα ποσοστά συμμετοχής στο έργο είναι 51{239f029635181d89655d9f5197ced0c7530b2a0cc9cbc7d1798f9f7c796b465f} Ρωσία και από 24,5{239f029635181d89655d9f5197ced0c7530b2a0cc9cbc7d1798f9f7c796b465f} Βουλγαρία και Ελλάδα. Από το ελληνικό μερίδιο, το 1{239f029635181d89655d9f5197ced0c7530b2a0cc9cbc7d1798f9f7c796b465f} θα ελέγχεται από το ελληνικό Δημόσιο για συμβολικούς αλλά και ουσιαστικούς λόγους, όπως τόνισε ο υπουργός.

Ο κ. Σιούφας υπογράμμισε πως ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης και οι αγωγοί φυσικού αερίου Ελλάδας- Τουρκίας (που θα εγκαινιαστεί σε τρεις μήνες) και Ελλάδας – Ιταλίας (που προβλέπεται να ξεκινήσει η κατασκευή το 2008) είναι μεγάλης σημασίας διεθνή ενεργειακά έργα με τα οποία αναβαθμίζεται η θέση της χώρας μας και εντάσσεται πλέον στα μεγάλα ενεργειακά δίκτυα. Επίσης, πρόσθεσε ο υπουργός, η Ελλάδα καθίσταται διεθνής διάδρομος σύνδεσης των μεγάλων κέντρων παραγωγής στην Ανατολή με τα μεγάλα κέντρα κατανάλωσης στη Δύση.

Το επόμενο διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θα μεταβεί στη Θράκη όπου θα έχει συζητήσεις με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο υπουργός ανέφερε πως τα ποσοστά συμμετοχής των εταιριών μπορούν να μεταβιβαστούν με τη σύμφωνη γνώμη των τριών κυβερνήσεων και μόνο σε πετρελαϊκές εταιρίες.

Είπε ακόμα πως στις συζητήσεις με τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν τέθηκε το θέμα της επέκτασης έως το 2040 της συμφωνίας προμήθειας φυσικού αερίου από τη ρωσική Gazprom, η οποία λήγει το 2016.

Ο κ.Σιούφας τόνισε, τέλος, ότι ο στόχος είναι η έναρξη κατασκευής του έργου να γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2008 και η ολοκλήρωσή του σε 20-24 μήνες, δηλαδή στις αρχές του 2010.

Δήλωση Χρ. Παπουτσή

“Ο ελληνικός λαός θα πρέπει να γνωρίζει ακριβώς ποια είναι η εταιρική σύνθεση της κοινοπραξίας που αναλαμβάνει την κατασκευή και τη λειτουργία αυτού του μεγάλου έργου, του αγωγού. Ποια θα είναι τα ποσοστά των τελών διέλευσης που θα αποδίδονται στο ελληνικό Δημόσιο, ποια θα είναι τα ποσοστά που θα αποδίδονται στις εταιρείες που συμμετέχουν και ποια θα είναι τα ποσοστά των τελών που θα αποδίδονται στην κοινωνία και την τοπική οικονομία του Έβρου”, δήλωσε ο υπεύθυνος Ανάπτυξης, Τουρισμού και Ναυτιλίας του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Παπουτσής, σχετικά με την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Ο κ.Παπουτσής επισημαίνει ότι η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας “κλείνει τον πρώτο κύκλο των διαπραγματεύσεων κι αυτό χωρίς αμφιβολία αποτελεί γεγονός ιδιαίτερης σημασίας” και υπογραμμίζει ότι “τώρα θα πρέπει να ακολουθήσουν οι εμπορικές συμφωνίες, οι οποίες είναι υψίστης σημασίας για όλους. Όπως επίσης και οι συμφωνίες διέλευσης για τη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν τη φορολογία και τα τέλη διέλευσης”.

Ο κ.Παπουτσής αναφέρει ακόμα ότι “η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει υποχρέωση για πλήρη και ολόπλευρη ενημέρωση της Βουλής των Ελλήνων, για το περιεχόμενο της συμφωνίας που υπέγραψε σήμερα”, ενώ κάνει λόγο και για “την υποχρέωση, που είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα, να υπάρχουν ισχυρές εγγυήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος σε όλες τις φάσεις κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού”.

Ανακοίνωση ΚΚΕ για τον αγωγό

“Η ανάγκη δημιουργίας εναλλακτικών λύσεων για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου στη χώρα μας, που είναι ενεργειακά εξαρτημένη, δεν πρέπει, να παρασύρει τα λαϊκά στρώματα, να δώσουν βάση στους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για τα μεγάλα οφέλη που ισχυρίζεται ότι θα προκύψουν από τη κατασκευή του ενεργειακού αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης”, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το ΚΚΕ. Και τούτο διότι, όπως εξηγεί, “οι μεγάλοι κερδισμένοι από τη σύναψη αυτής της συμφωνίας είναι η ΕΕ, η Ρωσία και η πλουτοκρατία της Ελλάδας, που κάνει ένα σημαντικό βήμα για να αξιοποιήσει τη χώρα ως ενεργειακό δίαυλο στην περιοχή”.

Σύμφωνα με το ΚΚΕ, “ωφελημένοι θα βγουν οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι, που θα εμπλακούν στην υλοποίηση του έργου στην ενέργεια, στις μεταφορές, στις κατασκευές και στον τραπεζικό τομέα. Η συγκεκριμένη ενεργειακή υποδομή θα υπηρετήσει την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος των λαϊκών αναγκών”.

Το ΚΚΕ εκτιμά πως “οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι ο ενεργειακός αγωγός θα λειτουργήσει, από μόνος του, ως παράγοντας ειρήνης και σταθερότητας είναι ανυπόστατος, τη στιγμή που στην περιοχή μας οξύνονται οι ιμπεριαλιστικές αντιθέσεις”. “Η όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, καθώς και οι σχέσεις άλλοτε ανταγωνισμού και άλλοτε συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής και της τουρκικής αστικής τάξης, τον καθιστούν παράγοντα που δημιουργεί νέους κινδύνους για την ειρήνη και τη σταθερότητα των συνόρων στην περιοχή”, αναφέρει το ΚΚΕ.

Καταλήγοντας το ΚΚΕ σημειώνει ότι: “Η διέξοδος βρίσκεται στον αντίποδα των σημερινών εξελίξεων. Να αναλάβουν την πρωτοβουλία οι λαοί των Βαλκανίων και όχι οι πολυεθνικές, με τη δημιουργία ενός κοινού αντιιμπεριαλιστικού μετώπου των λαών των Βαλκανίων. Η διέξοδος βρίσκεται στη λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία, στην κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, στον αποκλειστικά κρατικό φορέα ενέργειας που θα αξιοποιεί την ενεργειακή υποδομή προς όφελος των λαϊκών αναγκών”.

Π.Λαφαζάνης για τον αγωγό

Κριτική στην κυβέρνηση και στο ΠΑΣΟΚ ασκεί ο ΣΥΝ, με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. “Η κυβέρνηση, με τη συναίνεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, παραδίδει, κατά απολύτως απαράδεκτο τρόπο, ένα στρατηγικής σημασίας έργο στην ιδιωτική κερδοσκοπική εκμετάλλευση και στους ιδιοτελείς σχεδιασμούς εταιρειών που στοχεύουν στη συνολική άλωση του νευραλγικού χώρου της ενέργειας. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, αυτά τα ιδιωτικά συμφέροντα να εκχωρήσουν στη συνέχεια μέρος ή και το σύνολο της συμμετοχής τους στον αγωγό σε αμερικάνικες πετρελαϊκές εταιρίες, όπως η ενδιαφερόμενη Chevron”, δήλωσε ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, μέλος της ΠΓ και υπεύθυνος Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΣΥΝ.

“Η απολύτως αναγκαία προστασία του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα της θαλάσσιας περιοχής στο Δέλτα του Έβρου, είναι ασύμβατη με τον έλεγχο του αγωγού και του τερματικού σταθμού από ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες ως κύρια επιδίωξή τους έχουν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος”, αναφέρει ο κ.Λαφαζάνης, επισημαίνοντας ότι “δεν είναι καθόλου τυχαίο, ούτε «αθώο» ότι η κυβέρνηση επιμελώς αποκρύπτει τις αναλυτικές παραμέτρους της συμφωνίας για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και αρνείται μέχρι τώρα πεισματικά να ενημερώσει την ελληνική Βουλή”.

ΕΕ: “Σχέδιο πανευρωπαϊκού ενδιαφέροντος”

Την υπογραφή της τριμερούς συμφωνίας για τον πετρελαιοαγωγό καλωσόρισε από τις Βρυξέλλες ο αρμόδιος Επίτροπος για θέματα ενέργειας Αντρίς Πίμπαλγκς. Σύμφωνα με την Επιτροπή, ο αγωγός θα συνδέσει το λιμάνι Μπουργκάς της Βουλγαρίας στη Μαύρη Θάλασσα, με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στην Ελλάδα και ουσιαστικά θα αποσυμφορήσει τη θαλάσσια κίνηση για τη μεταφορά πετρελαίου στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.

Συγκεκριμένα, ο Α. Πίμπαλγκς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Μπροστά στον κίνδυνο ενός ναυτικού ατυχήματος και σε μια μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή που μπορεί να προκαλέσει η διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα, οι διεθνείς ανησυχίες σχετικά με τη μεταφορά πετρελαίου αυξάνονται συνεχώς. Δεδομένης της αυξανόμενης θαλάσσιας κίνησης στην κλειστή περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και τις αυξανόμενες ποσότητες εξαγωγής πετρελαίου από την περιοχή, είναι υψίστης σημασίας, να δοθεί προτεραιότητα στην εναλλακτική λύση μεταφοράς πετρελαίου μέσω αγωγών.”

Η Επιτροπή, στην ανακοίνωσή της, χαρακτηρίζει την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη “σχέδιο πανευρωπαϊκού ενδιαφέροντος”, στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος INOGATΕ, το οποίο προσδιορίζει τις στρατηγικές οδούς για τη μεταφορά υδρογονανθράκων. Τέλος, σημειώνεται ότι ο αγωγός θα έχει μήκος 280 χλμ και ετήσια δυναμικότητα μεταφοράς αργού πετρελαίου αρχικά 35 εκατομμυρίων τόνων και αργότερα 50 εκατομμυρίων τόνων, μετά την έναρξη λειτουργίας του το 2009-2010.

Hellenic Radio (ERA) News

http://www.hri.org/news/greek/

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση